Sejaran pengeluaran kwsp dan nilai semasa akaun unittrust saya

Posted by

Nampak gayanya harga unittrust public mutual dah naik balik selepas 2 bulan merudum kecuali P ITTIKAL, harga masih menurun bulan nih. Harap-harap bulan depan ada perkembangan positif.

Apa nak buat kalau harga unuttrust jatuh?
Saya nasihatkan klien saya supaya jangan terus nak jual unittrust tuh, tunggu dulu 2-3 bulan, tengok harga boleh terus jatuh ke atau jatuh tu sekejap je sebab kalau terus jual dan nak masuk balik, nanti kena caj lagih. Biarkan saja unittrust tuh kat situ, saya pasti harganya akan naik kembali.

Bila masa nak beli?
Sekarang ni dah boleh beli unittrust public mutual, saya galakkan. Saya pun sekarang ni dah melabur dalam rm30956.30 guna skim kwsp. Tengok image di bawah saya copy dari kwsp saya, yang ada tanda ' INVUT ' tu ialah pengeluaran untuk membeli unittrust public mutual.

Jumlah semua pelaburan ialah rm30956.30 ( pengeluaran pertama pada 04/06/2009 ),
Sekarang dah jadi rm37142.90.



Blog, Updated at: July 01, 2012

0 Komen:

Post a Comment

Masih keliru? Saya sedia menjawab kekeliruan anda. Sila tinggalkan pesanan di ruang komen.